ما می دانیم که بروزرسانی گوگل یک راه تکان دادن حق سئو جهانی است، اما چگونه اجرا و موثر واقع می شوند در سال و ماه هایی که منتشر می شوند. نگاهی نزدیک تر به سه الگروتیم بزرگ با نام حیوانات که الویت های گوگل را در طول زمان در روش های جدید حفظ و تنظیم می کند بیاندازیم. 
قدرت پاندا 
در فوریه 2011، بروزرسانی پاندا ضربه سنگینی به وب سایت های با دست سنگین زد. گوگل می گوید، در بروزرسانی پاندا بیش از 3% از جستجو ها واجد شرایط هستند به طوری که تاثیر سریع پاندا را نباید دست کم گرفت. در ابتدا، بروز رسانی پاندا برای مبارزه با وب سایت های اسپم، محتوای بی کیفیت، سایت های با آگهی های نسبتا بالا و دیگر مسائل مربوط به کیفیت بود. تعدادی از تاکتیک های اسپم که ذکر شد در روش مبارزه ی کلاه سیاه گوگل کاهش یافته بود و کمتر موثر واقع می شدند. به جای مبارزه با هرزنامه های ساده، پاندا در حال حاضر بر کیفیت محتوا متمرکز شده است. شاید بیش از زمان راه اندازی پاندا، نیاز به تمرکز بر کیفیت محتوا ، مربوط بودن و واقعی بودن آنها است. 
پیروی از پنگوئن ها 

در آوریل 2012، گوگل بروز رسانی پنگوئن را منتشر کرد. پنگوئن تعدادی از عوامل اسپم از جمله موارد مربوط به کلمات کلیدی نهفته و فشرده ی انگلیسی نمایش داده شده که حدود 3.1 % تخمین زده شده را تنظیم می کند. این بروز رسانی همچنین مثالی قوی از راه هایی است که گوگل می تواند بروز رسانی های خود را در طول زمان تغییر، تنظیم و اضافه کند. چیزی که مشخص است این است که، تاکنون، پاندا و پنگوئن تنها بروز رسانی گوگل مربوط به مجازات است. بروز رسانی مربوط به کیفیت پنگوئن و پاندا که برای مجازات وب سایت های درگیر با تاکتیک های اسپم هستند، در واقع پاداشی برای وب سایت های با رتبه ی بهتر است. با گذشت زمان، گوگل بیشتر بروز رسانی پنگوئن را در سطوح مختلف منتشر کرده است. در ماه مه 2013، نسخه ای پنگوئن منتشر شد که بر تنوع لینک و اطمینان از استفاده ی متون متنوع تمرکز داشت. پنگوئن 2.1 در اکتبر سال 2013، با هدف قرار دادن وب سایت های درگیر در اسپم لینک سازی ضربه زد. در اکتبر سال 2014، گوگل یک پنگوئن جدید منتشر کرد که الگوریتم در آن دوباره اجرا شده بود قبل از اینکه حذف شود. آپدیت کردن راهی است برای گوگل که الگوریتم را معرفی کند، وب سایت ها را دوباره ارزیابی کند و سپس بار دیگر حذف شود. در حالی که وب سایت های بی ارزش می توانند رتبه ی خود را با بهتر کردن کیفیت بهبود دهند، وب سایت هایی که تنبیه شده اند نمی توانند کیفیت را بهبود دهند مگر تا زمانی که آنها را مجددا تغییرات مثبت بدهند. 
کبوتر Smidgeon 

بروز رسانی کبوتر در ژوئیه 2014 انجام شد، و آن را نمونه ای دیگر از اشکال مختلف به روز رسانی است که در واقع نامی نیست که به کرات توسط گوگل تکرار شوند. هدف اصلی از بروز رسانی کبوتر به طور ظریف تری تاکید بر نتایج محلی و روابط بین پروفایل های کسب و کار و وب سایت بود. هرچند این بروزرسانی ممکن است بدون هیاهو آمده باشد، نشان دهنده این است که گوگل می تواند با تغییرات کوچک هم هنوز عواقب عمده ای ایجاد کند. گوگل ادعا می کند که کبوتر روابط نزدیک تری بین الگوریتم های محلی و الگوریتم اصلی (بازدیدکنندگان) ایجاد کرده است، و به طور چشم گیری برخی از نتایج محلی را تغییر داده و چگونگی کارکرد آنها و تفسیر نشانه های محلی را اصلاح کرده است. هر چند شیوه ای که در گوگل اعلام کرد و تغییر به روز رسانی آن تا حد زیادی متفاوت بود. هدف گوگل ارائه دیقی چیزی است که کاربران به دنبال آن هستند. بیشتر از همیشه، گوگل بروز رسانی ها را برای سازماندهی به اینترنت نه فقط با موضوع بلکه با ارتباط برای کاربران انجام می دهد. بنابراین، بروز رسانی چه با یک نیروی قوی وارد شود چه ضعیف، مطمئن باشید که الویت بندی آن در جهت پاسخگویی به نیازهای مردم در جستجو های آنلاین است.