بازاریابی دیجیتال می تواند یک روز بهترین دوست، و روز بعد بزرگترین دشمنتان باشد. کاری که یک روز عالی به نظر می رسد روز دیگر هیچ ارزشی ندارد. دلیلش این است که بازاریابی دیجیتال یک مبارزه مداوم با روند تغییرات سریع در بازار است. اگر شما این روند تغییرات را پشت سر نگذاشته اید و به دنبال ترفند های جدید نیستید، طرح بازاریابی دیجیتال شما شانس شکست را خواهد داشت. 
بنابراین حالا که به پایان 2015 نزدیک می شویم ، زمان خوبی است که نگاهی به بزرگترین اشتباهات بازاریابی دیجیتال که تا کنون دیده ایم بیاندازیم. 
1. عدم حضور تلفن همراه 
اگر شما پلت فرم های موبایل را در اختیار دارید، می توانم ضمانت کنم که طرح بازاریابی دیجیتال شما سقوط را پشت سر گذاشته است. باور کنید یا نه ، اما دستگاه های تلفن همراه به عنوان اولین منبع دسترسی به اینترنت و تجارت الکترونیک کامپیوتر های رومیزی را عقب گذاشته اند. اگر کل طرح بازاریابی شما برای دستگاه های تلفن همراه بهینه سازی نشده است، شما بیش از نیمی از مخاطبان خود را از دست داده اید. هدف شما پاسخگویی چه از طریق تلفن همراه و چه وبسایت باشد، بهتر است برنامه ریزی خود را به روز کنید. 
2. عدم تمرکز در آمار 
بزرگترین مزیت بازاریابی دیجیتال در مقایسه با بازاریابی سنتی، توانایی ردیابی آمار خود برای تعیین موفقیت یا سقوط در جریان بازاریابی دیجیتال است. گوگل یک بسته بزرگ تجزیه و تحلیل ترافیک برای دیدن همه چیز را ارائه داده است. که به شما اجازه می دهد هرچه هست و هرآنچه که کار نمی کند را مشاهده کنید. اگر شما به این آمار توجه نمی کنید، ویا بسته ای برای مشاهده این آمار راه اندازی نکرده اید، چگونه قرار است نتیجه کار را ببینید؟ آنالیتیک را برروی ابزارهای بازاریابی دیجیتال خود نصب کنید و شروع به یادگیری از آمار و داده ها کنید. این تنها راه برای بهبود و پیشرفت در مسیر درست است. 
3. عدم همراهی با شبکه های اجتماعی 
رسانه های اجتماعی احتمالا بیشتر از هر ابزار دیگر تبلیغات دیجیتال دستخوش تغییر هستند، بنابراین اگر شما فقط با استراتژی های اجتماعی خود راضی هستید شانس بدست آوردن بهترین نتایج را ندارید. اگر شما هنوز هم با استفاده از روش های قدیمی ارسال بدون هدف و ترقی استفاده می کنید، شما به سمت رسیدن به اهداف حرکت نخواهید کرد. شما نیاز به پیدا کردن راه های جدید برای دریافت و جذب مخاطبان خود با ارسال پست های متفاوت است، و با چسبیدن به استراتژی های قدیمی راه به سوی پیشرفت نخواهید برد. 
4. عدم داشتن برنامه 
باور کنید یا نه، اما ما هنوز در اطراف مشتریانی هستیم که هیچ برنامه ای ندارند. طرح های دیجیتال شما اجزاء زیادی دارد، و اگر آنها با هم هماهنگ نباشند بازاریابی شما با شکست مواجه خواهد شد. زمان هایی را اختصاص دهید به نشستن و قرار دادن هدف برای هر کاری که در رابطه با طرح بازاریابی دیجیتال خود انجام داده اید. حتی کوچکترین تنظیمات اینجا می تواند تفاوتی بین یک برنامه ی موفق بازاریابی دیجیتال و شکست آن ایجاد کند.