زمانی که بحث طراحی سایت تجربه کاربری می شود، ایده خوبی است که به تقویت کردن آن فکر کنیم.

این امر به این معنا می باشد که هر چیزی که یک کاربر در وب سایت ممکن است دوست داشته باشد انجام دهد را پیش بینی نماییم و راه ساده ای را پیش روی آن ها بگذاریم تا به انجام آن چه که می خواهند، بپردازند. این مورد به معنای استفاده از وب سایت تان بدون هیچ زحمتی می باشد که می تواند تجربه بهینه و موثری را نیز برای کاربران ذر وب سایت فراهم نماید.

طراحی تجربه کاربری در طراحی وب سایت خوب می تواند تجربه کاربری متناسبی را باعث شود که سپس برای شما بهره های بسیاری نیز به همراه دارد: به عنوان مثال، افزایش بازدید صفحات وب سایت ، اشتراک گذاری های بیشتر صفحات، سئو و بهینه سازی سایت بیشتر صفحات و از همه مهتر فروش بیشتر و افزایش میزان تبدیل مخاطبان به مشتریان سایت.

به عبارت دیگر، طراحی تجربه کاربری نامتناسب می تواند تاثیر عکسی داشته باشد. در این شرایط کاربران می خواهند به مکان های دیگری بروند تا اهداف خود را تحقق ببخشند و هیچ گاه به طراحی شما باز نمی گردند و آن را به دیگران نیز توصیه نمی نمایند. زمانی که تجربه کاربری سایت تان ضعیف باشد، کاربران احساس می کنند که شما به آن ها توجه ای ندارید و نیاز های شان را برآورده نمی سازید.

 

باید تجربه کاربری را در سایت خود ساده بسازید.

کاربران هیچ گاه نباید مجبور باشند تا بفهمند که چگونه باید کاری که می خواهند را در سایت شما انجام دهند، این مسیر باید به قدری واضح باشد که آن ها بدانند که می بایست چگونه عمل کنند. یک موردی که نباید هرگز انجام دهید، مخفی کردن ویژگی های مهم می باشد. شما باید این موارد را به قدری آشکار بسازید که جای هیچ سوالی باقی نباشد. حتی اگر میزان تبدیل مخاطبان به مشتریان قابل قبولی و عالی در این میان وجود داشته باشد، باید مراقب تجربه کاربری سایت خود باشید و روی آن نظارت داشته باشید.

نباید کاربران تان در رابط کاربری سایت فکر کنند که باید چه کاری انجام دهند. از این رو باید تا جایی که می شود عوامل طراحی سایت را به سادگی و به طور واضحی قرار دهید- همه چیز باید روشن، واضح و برای درک آسان باشد. پروسه پشتیبانی شبانه روزی از کاربران سایت نیز می تواند به آشنایی هر چه بیشتر کاربران با سیستم یا رابط کاربری پیچیده سایت، بسیار کمک کند.

فراموش نکنید که مخاطبین طراحی وبسایت تان انسان ها هستند و از این رو، آن ها ممکن است مرتکب اشتباه شوند. بنابراین، باید رابط کاربری انعطاف پذیری داشته باشید.

 

زمانی که استاندارد هایی در این میان وجود دارد، از آن ها استفاده کنید.

مشکلی نیست که تجربه کاربری در طراحی سایت اورجینال نباشد، اما شما باید سعی کنید تا به استاندارد ها در طراحی سایت متکی باشید، از این رو نیاز ندارید که به مشکلات کاربران خود در وب سایت با نگاه دقیق توجه کنید تا مسائل و مشکلات موجود را برای خود حلاجی نمایید. برای مثال به این مورد توجه کنید که جستجویابی باید در بالا قسمت چپ صفحه سایت باشد. اگر شما از جستجویابی مخفی در این زمینه استفاده نمایید، باید نشانه و سمبلی از آن را نیز در بالا قسمت چپ صفحه سایت قرار دهید تا کاربران متوجه آن بشوند. به طور مثال به منو های همبرگری که یک نوع جستجویابی مخفی می باشند در طراحی سایت دقت کنید.

یک باکس جستجو در بالا قسمت راست صفحه وب سایت مکانی است که همه کاربران وب سایت می شناسند و تغییر این مکان باعث سردرگمی هایی می شود. اگر فضای کافی برای باکس جستجو ندارید تا همیشه قابل مشاهده باشد، آیکون ذره بینی را استفاده کنید تا کاربران وب سایت بتوانند آن را درک کنند (هیچ کس علت این امر را نمی داند اما اکثریت میزان تبدیل مخاطبان به مشتریان وب سایت از این طریق انجام پذیرفته است، حتی اگر مواردی را به کاربران ارائه ندهد). به جای این آیکون ذره بین، یک دوربین چشمی و یا دکمه ای با برچسب "جستجو" نیز می تواند جایگزین این ذره بین شود.

لینک های حفظ سیاست سایت و امنیت کاربران، آیتم های سرویس دهی و غیره باید جزو آخرین آیتم هایی در منو اصلی تان و یا در انتهای صفحه وب سایت قرار داشته باشند (فوتر) باشد که در طراحی سایت آن را انجام خواهید داد.

 

سعی نکنید تا طراحی وب سایت خود را شلوغ بسازید.

شاید وجود عوامل متعدد در طراحی سایت بسیار جالب به نظر بیاید و خیلی هم خوب باشد، اما اگر تنها دلیل وجود آن ها در طراحی سایت، زیبا به نظر رسیدن رابط کاربری می باشد، نمی توانند نیاز های کاربران تان را تامین نمایند. در نتیجه وب سایت شما به گونه ای می شود که هر کسی دوست دارد تا از آن خارج شود و نیاز های خود را در مکان ها و یا سایت های دیگری تامین کند.