درصورتی که مقالات طراحی سایت ما را خوانده باشید، بیاد دارید که فقط چند ثانیه طول می کشد تا پس از مراجعه یک مشتری یا بازدیدکننده به سایت شما، تصمیم به ماندن و پیمایش سایت شما و یا ترک آن بگیرد. در واقع شما فقط همین زمان کوتاه را برای تاثیر گذاری و مجاب کردن شخص به ماندن و تماشای جزئیات بیشتر در سایت خود رادارید. همین تلاش شماست که یک بازدید کننده را به یک مشتری بلفعل تبدیل می کند.

این نکته، اهمیت محتوای صفحه اصلی سایت شما را مشخص می کند و تعیین کننده ماندن و یا ترک بازدیدکننده است. در ادامه نکاتی که موجب ارتقای صفحه اصلی سایت شما و در نتیجه صرف زمان بیشتر توسط بازدید کننده می گردد را بررسی  می کنیم.

نمایش فعالیت اصلی شرکت و محصولات و خدمات ویژه در صفحه اصلی سایت

مهمترین دلیلی که موجب ماندن بازدیدکنندگان در سایت شما می شود این است که آنها کنجکاوند که موضوع اصلی فعالیت شرکت شما و محصولات و خدمات ویژه شما را بدانند. شما باید بخشی از صفحه اصلی سایت خود را به معرفی مختصر و مفید موضوع فعالیت خود و خدمات و محصولات ارائه شده توسط شما بپردازید.

صفحه اصلی سایت محل معرفی کامل شرکت و یا بیان مطالب طولانی نیست. برای مثال شما می توانید خلاصه ای از معرفی شرکت را نوشته و جهت نمایش متن کامل آن به صفحه “درباره شرکت” لینک دهید. بهتر است خلاصه ای از مهمترین محصولات و خدمات شرکت را نیز به همراه پیوند به صفحه هر محصول در صفحه اول سایت نمایش دهید.

توجه به این نکته ضروریست که با اطلاعات زیاد در صفحه اصلی سایت ، مراجعین را سردرگم و خسته نکنید. فقط مورد مهم را بصورت خلاصه در صفحه اصلی سایت بیاوید. این امکان را فراهم کنید که در مورد هرکدام ار این مطالب ، در صورت نیاز مشتری به اطلاعات بیشتر، بتواند با کلیک بر روی لینک هر بخش، اطلاعات تکمیلی را مشاهده نماید.

نمایش عنواین آخرین اخبار و رویدادهای مهم در صفحه اصلی سایت

نمایش خلاصه ای از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در صفحه اصلی سایت ، بیانگر بروز بودن محتوای وب سایت شماست. نمایش عنوان خبر و بخشی از متن آن در صفحه اصلی سایت کفایت می کند. عنوان هر خبر را به صفحه اختصاصی همان خبر لینک دهید تا درصورتی که بازدیدکننده تمایل به خواندن آن را داشت، بر روی آن کلیک نماید.

تعامل با بازدیدکنندگان

وجود لینک های ثبت نام و لاگین موجب صرف زمان بیشتر کاربر در صفحه اصلی سایت شما می گردد. همچنین اطلاعات تماس با شرکت و فرم تماس سریع نیز از دیگر مواردیست که معمولاً در طراحی سایت مدرن در پاورقی صفحه اصلی (footer) قرار داده می شود. با توجه به مجازی بودن اینترنت و عدم اطمینان کامل افراد به اطلاعات، وجود اطلاعات تماس و آدرس دقیق پستی در طراحی صفحه اصلی سایت و سایت صفحات، کمک شایانی به جلب اعتماد بازدیدکنندگان می کند.