پیشرو در ارائه خدمات سایبری سئو و بهینه سازی وب سایت فروشگاه رسمی دامنه های رُند و انحصاری ایرنیکIR.

ᴍɪʟᴀᴅ ʏᴇɢᴀɴᴇʜ ᴄʜᴀɴᴢᴀɢʜ
اهداف SEO برای سال 2019

اهداف SEO برای سال 2019

ƁSƬ Ɓ SÎƮ

سال جدید همواره با اهداف جدید همراه است. در سال 2019 باید به دنبال اهداف جدید سئو باشید. خواه این اهداف شخصی باشند و یا به عنوان یک سئو کار حرفه ای مشغول باشید.

از طریق این مقاله، نه تنها با اهداف SEO من در سال 2019 آشنا می شوید، بلکه از اهداف متخصصان SEO که به دنبال آموزش سئو هستند، نیز آگاهی پیدا می کنید.

اهداف استراتژیک و راهبردی سئو برای سال 2019

1 – به دنبال کلمات کلیدی بلند باشید

گرایش بازدیدکنندگان و کاربران اینترنت به سمت جستجوی کلمات کلیدی بلند است، بنابراین سعی کنید عنوان و Keyword خود را با سلیقه کاربران تطابق دهید.

اینها نظرات Christoph Trappe ، مدیر مسئول محتوا در Stamats Communications است.

2 – جلوتر از تکنولوژی های جدید و تاثیر آن بر SEO باشید

یکی از اهداف بزرگ من برای سال 2019 این است که خودم را در مطالعه تکنولوژی های جدید که تاثیر زیادی در آینده دارند، غرق کنم. (بازاریابی دیجیتال یکی از این تکنولوژی ها است)

برای مثال، برنامه دارم تا جایی که می توانم در رابطه با هوش مصنوعی واقعیت مجزای و واقعیت افزوده مطالعه کنم.

Kevin Chow مدیر سئو و نحوه پرداخت دیجیتال می گوید:

" چندین چیز که من دنبال می کنم این است که آیا AI برای برچسب عنوان، متا توضیحات و بینش برای گزارش، یک مبحث است که ما باید به سمت آن حرکت کنیم یا نه"

3 – جستجوی صوتی یا Voice Search را جدی بگیرید

Chow همچنین قصد دارد تا بیشتر از نحوه کار جستجوی صوتی سر در بیاورد چرا که در آینده تقش تعیین کننده ای در سئو خواهد داشت.

Itamar Blauer مدیر دیجیتال مارکتینگ MintTwist نیز همین عقیده را دارد.

او می گوید: 2019 یک سال بزرگ برای سئو SEO خواهد بود. با افزایش دستیار مجازی و جستجو صوتی، دانش پایدار برای موفقیت در این سال حیاتی است.

4 – از تغییرات الگوریتم ها و ترندها آگاه باشید

Blauer معتقد است که دانستن ترندها و آگاهی از جدیدترین الگوریتم های گوگل، فرصتهایی را برای ایده های جدید، محتوای عالی و حتی نتایج بهتر ایجاد می کند.

Taylor Kurtz مالک Crush the Rankings نیز همین عقیده را دارد.

او می گوید: با وجود تغییرات لحظه ای صنعت، نه تنها شناسایی ترندهای پیش رو حیاتی است، بلکه نحوه تاثیر آنها بر صنعت نیز اهمیت بسیاری دارد. خیلی مهم است که چند قدم از دیگر متخصصان سئو پیش باشید. مثلا در آموزش سئو به دنبال بهینه سازی تصاویر برای جستجو باشید چرا که بسیاری از مردم به Google Photo App علاقه نشان داده اند.

5 – کنترل کردن ، سازگاری و دنبال کردن Featured Snippets

Michael Brown Jr. مدیر ارشد سئو در شرکت بازاریابی آنلاین Jellyfish توصیه های بسیاری در مورد بهینه سازی Featured Snippets دارد.

او می گوید: همچنانکه کار املاک و مستغلات سخت تر و سخت تر می شود و با تکامل تلفن همراه و اهمیت آن برای گوگل، روشن است که رتبه بندی مانند گذشته مهم نیست. هدف من در سال 2019، نظارت، انطباق و دنبال کردن Featured Snippets به عنوان فرصت های نوظهور در آینده است.  

Brown می گوید: تئوری من این است که این روش گوگل برای گفتن مردم است که اطلاعات نقش کلیدی در SERPs خواهد داشت و SEO ها باید توجه خود را به ارائه اطلاعات مفید تر هدایت کنند تا بتوان آن را به طور مستقیم در نتایج اول جستجو قرار داد.

با گسترش ابزارهای جمع آوری داد مانند Google Home ، تقاضای بسیاری برای جواب مستقیم از طریق Featured Snippets مانند باکس جواب سریع ایجاد شده است. بخش های پرسش و پاسخ، چگونه ... و پاسخ کامنت ها، همگی به این هدف گوگل کمک می کنند.

6 – سرعت بالا آمدن یا لود پیج را افزایش دهید

Christian Jones مدیر ارشد شرکت BestCompany.com در کلاس ها ی آموزش سئو خود، تایید می کند که اهمیت Page Load Speed بسیار بالا است.

او می گوید: یکی از اهداف بزرگ ما در سال جاری این است که سرعت بارگیری همه صفحات ما را تا کمتر از 4 ثانیه افزایش دهیم. ما قصد داریم این کار را از طریق بهینه سازی تصویر، به حداقل رساندن درخواست HTTP و کاهش تعداد پلاگین ها و پیکسل ها در سایت انجام دهیم.

7 – به لینک های سایت توجه بیشتری کنید

Kurtz متخصص سئو در Travelblogger معتقد است که آژانس ها باید ممیزی بیشتری روی لینک های خود داشته باشند (به طور مثال 2 تا 3 بار در سال)

او می گوید: من خودم یک بلاگ مسافرتی دارم و سال 2019 سالی است که باید لینک های خروجی از سایت را بیشتر بررسی کنم. تمرکز بیشتر من بر لینک های خروجی از سایتم است که خراب شده اند.

8 – SEO را هرچه بیشتر به CRO مرتبط کنید

Jim Knapp مالک Jk Strategies به این نکته اشاره می کند که SEO و بهینه سازی نرخ تبدیل یا CRO باید با هم هم راستا باشند.

او می گوید: با تجربه ای که در این سال ها از کار کردن با کسب و کارهای کوچک بدست آورده ام، به نظر می رسد که SEO بدون CRO مانند این است که گروهی از مردم را به جشنی دعوت کنی، و بعد چیزی برای آنها فراهم نکنی!

اهداف تخصصی سئو برای سال 2019

9 – تمرکز بر برند شخصی Personal Branding

Bill Hartzer مشاور سئو و نام دامنه شرکت مشاوره Hartzer می گوید:

در حالی که بازاریابان دیجیتال برای آژانس خود کار می کنند و کار خود را بر روی آنها انجام می دهند، نباید که نام تجاری شخصی خود را فراموش کنند.

من تغییرات صنعت بازاریابی دیجیتال را در 15 سال گذشته دیده ام و داشتن یک نام تجاری قوی شخصی به شما این امکان را می دهد که وقتی صنعت تغییر می کند همیشه به سمت بالا بروید. برای ساخت نام تجاری شخصی خود، مطمئن شوید که حساب های رسانه های اجتماعی خودتان را داشته باشید (اکانت های اینستاگرام و تلگرام و ... برای شرکت دیگری است. اما وبسایت رسانه ای است که برای خودتان است).

بر روی نوشتن، صحبت کردن و شبکه سازی کار کنید. وب سایت شخصی خود را با نام دامنه خود ایجاد کنید.

10 – سازماندهی شده تر از گذشته اقدام کنید

Hartzer می خواهد که امسال نسبت به سال گذشته سازماندهی شده تر اقدام کند.

چون بیزنس خودم را دارم، به صورت سازماندهی شده عمل می کنم. اما همیشه چیزی وجود دارد که بتوانم بر روی آن کار کنم و پیشرفت کنم. لیست اهداف روزانه ، هفتگی و حتی سالانه برای خود درست می کنم.

11 – مشتریان خود را خشنود کنید

Kurtz در نظر دارد که امسال رضایت مشتریان خود را به عنوان یک هدف در نظر بگیرد.

Daria Khmelnitskaya ، کارشناس سئو و رنکینگ موتورهای جستجو این نظر را دارد که اهداف تخصصی باید با اهداف بیزنس و پروژه گره بخورند.

او می گوید: در این مورد شما از همکاران و مدیریت خود کمک بیشتری خواهید گرفت. و هدف هر ساله متخصصان سئو- انجام اشتباهات بیشتر و یادگیری از آنها برای کسب تجربه بیشتر باید باشد.

12 – داستان بهتری به مشتریان خود بگویید

این هدف در حوزه های مختلف و متنوعی کاربرد دارد.

  • من می خواهم که داستان بهترین از نحوه کمک سئو به مشتریان بگویم. من می خواهم نشان دهم که چطور سئو کسب و کارها را در رسیدن به فروش بیشتر یاری می کند.
  • به عنوان یک مدرس و مشاور، من می خواهم که توانایی خود را در گفتن داستان بالا ببرم تا بتوانم پیام های عمق به شنوندگان انتقال دهم.

حال زمان آن است که اهداف خود را تعیین کنید و مصصم برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو گام بردارید.

خواندن اهداف سئو برای سال 2019 به شما این فرصت را می دهد که لیستی از هدف های متخصصان SEO داشته باشید و آن را دنبال کنید.

چک لیست کامل بهبود سئو سایت برای سال 2018

این آموزش جزو کاملترین آموزش های مربوط به چک لیست سئو SEO در اینترنت می باشد.

تمام بخش های این آموزش عالی هستند و خیلی سریع بازدید سایت شما را افزایش می دهند. (در کمتر از یک ماه)

بنابراین اگر رتبه بالای گوگل را می خواهید، از خواندن این مقاله لذت خواهید برد.

این مطلب را قبل از آنالیز نهایی سایت برای سئو بخوانید.

من از همین روش استفاده کرده ام و ترافیک سایت خود را در 30 روز به میزان 162 درصد افزایش داده ام.

این آموزش به من کمک کرده است که حتی برای رقابتی ترین کلمات کلیدی ، رتبه اول گوگل را داشته باشم.  کلمه کلیدی "نامه های تجاری انگلیسی"

لازم نیست که تمام موارد مربوط به این آموزش چک لیست سئو را مو به مو اجرا کنید.

فقط کافی است تا جایی که می توانید از آن بهره ببرید.

هرچقدر به نکات آموزشی این مقاله بیشتر عمل کنید، ترافیک و بازدید بیشتری نصیب سایت شما می شود.

چک لیست اولیه سئو

ابتدا، به اصول اولیه سئو بپردازیم. اینجا در رابطه با ابزارها و پلاگین های مورد نیاز برای بهبود رتبه در موتورهای جستجو آشنا می شوید.

ابزار اول سئو : Google Search Console

گوگل سرچ کنسول یکی از ابزارهای کاملا رایگان و بسیار قوی برای سئو می باشد.

این ابزار برای کمک به شما در زمینه بررسی عملکرد سایت در جستجوهای گوگل به وجود آمده است.

برای همین است که Google Search Console شامل ویژگی های مفید زیر است:

  • اطلاع از اینکه کدام کلمه کلیدی بیشترین ترافیک را برای سایت شما دارد.
  • Submit کردن نقشه سایت Sitemap
  • رفع اشکالات سایت Fix website errors
  • دریافت پیام هایی از تیم جستجوی گوگل
  • و بسیاری دیگر از امکانات مربوط به سئو

خلاصه : اگر در رابطه با سئو واقعا جدی هستید، نصب Google Search Console اولین اقدام عملی برای آن است.

ابزار دوم : نصب Bing Webmaster tools

مرحله بعد این است که Bing Webmaster tools را نصب کنید.

اگر این ابزار، محبوبیت گوگل سرچ کنسول را ندارد، اما حدود یک سوم جستجوها در فضای آنلاین توسطه موتور جستجوگر Bing انجام می شود.

همچنین، Bing Webmaster Tools یکسری ویژگی های منحصر به فرد و خاص خود را دارد. مانند ابزار جستجوی کلمه کلیدی به صورت رایگان.

 

ابزار سوم : گوگل آنالیتیکس یا Google Analytics

Google Analytics بهترین راه برای این است که ببینید بازدیدکنندگان شما چطور شما را پیدا می کنند و چطور از سایت شما استفاده می کنند.

 

ویژگی های کلیدی گوگل آنالیتیکس شامل:

  • دیدن اینکه چه میزان از ترافیک سایت شما از گوگل می آید
  • صفحاتی را در سایت پیدا کنید که بیشترین ترافیک را برای سایت شما دارند.
  • بررسی اینکه آیا ترافیک سایت شما در حال افزایش است یا کاهش
  • شناسایی سایت ها و موتورهای جستجوی دیگر که برای سایت شما بازدید کننده می آورند
  • آگاهی از Bounce rate , Page views , time on site

نکته حرفه ای سئو : گوگل آنالیتیکس خود را به گوگل سرچ کنسول متصل و کانکت کنید. زمانی که این کار را انجام دهید، اطلاعات مفید مربوط به سئو را در اکانت گوگل آنالیتیکس خود خواهید دید.

 

شما می توانید از اینجا آموزش کامل گوگل آنالیتیکس را بخوانید.

ابزار چهام : کاربران وردپرس حتما افزونه Yoast SEO را نصب کنند.

Yoast محبوب ترین پلاگین SEO در زمین است.

افزونه یوست بهینه سازی سایت وردپرس را خیلی ساده می کند.

 

این افزونه همچنین شما را در رابطه با robots.txt و نقشه سایت کمک می کند. بنابراین حتما این افزونه را نصب کنید.

چک لیست تحقیقات کلمه کلیدی

تحقیق کلمه کلیدی اساس کار سئو است. بنابراین مهم است که تحقیق کلمه کلیدی Keyword research را به درستی انجام دهید.

 1 - کلمات کلیدی بلند پیدا کنید

این بهترین راه برای پیدا کردن کلمات کلیدی بلند است.

روش کار به این صورت است:

ابتدا، یک کلمه را در گوگل تایپ کنید.

 

اما کلید Enter را فشار ندهید. در عوض به کلمات کلیدی نگاه کنید که گوگل به شما نشان می دهد.

 

به این لیست کلمات کلیدی Google Suggest می گویند.

چون این کلمات مستقیما از گوگل می آیند، شما متوجه می شوید که مردم به دنبال آنها هستند.

که به این معناست که این کلمات کلیدی برای بهینه سازی سایت عالی هستند.

نکته حرفه ای سئو : ابزار Keywordtool.io را بررسی کنید. این ابزار کلمات کلیدی گوگل را جمع آوری میکند.

 

2 - در Google Keyword Planner به دنبال کلمات کلیدی مناسب باشید

The Google Keyword Planner یک ابزار رسمی جستجوی کلمه کلیدی گوگل است.

 

این ابزار به طور ویژه برای Google Adwords طراحی شده است. و برای جستجوی کلمه کلیدی در سئو بسیار مناسب است.

و باید به این نکته توجه داشته باشید که اطلاعات این ابزار از خود گوگل می آید. بنابراین مطمئن هستید که این اطلاعات کاملا دقیق هستند.

3 - در شبکه های آنلاین وارد شوید

Reddit, Quora and Forums روش ها و شبکه های آنلاین دیگری هستند که مکانی مناسب برای یافتن کلمات کلیدی هستند.

اخیرا ویدئویی ساختم که نشان می دهد چطور می شود کلمات کلیدی استفاده نشده را در این محیط ها پیدا کرد.

4 - با استفاده از ابزار KEFinder کلمات کلیدی کم رقابت را شناسایی کنید

KWFinder یک ابزار رایگان جستجوی کلمه کلیدی است.

چیزی که KWFinder را یونیک می کند این است که اطلاعات بسیاری را در رابطه با هر کلمه کلیدی به شما می دهد.

 

همانطور که می بینید، وقتی کلمه کلیدی را در KWFinder تایپ می کنید، اطلاعات را در رابطه با موارد زیر پیدا می کنید:

  • میزان جستجوی آن کلمه کلیدی
  • سختی آن کلمه کلیدی
  • CPC
  • روند ها
  • میزان بازدید تخمین زده شده

از این طریق می توانید کلمات کلیدی کم رقابت را انتخاب کنید تا به راحتی در رتبه های بالای گوگل قرار بگیرید.

5 - با استفاده از ATP کلمات کلیدی سوالی را پیدا کنید.

کلمات کلیدی سوالی برای مقالات و پست های وبلاگ عالی هستند.

برای مثال : "چطور شلوارجین خود را کوتاه کنیم؟

اما چطور این کلمات را پیدا کنیم؟ با ابزار Answer the Public

این ابزار رایگان سئو سوالاتی که مردم به صورت آنلاین می پرسند را به شما نشان می دهد.

 

از این طریق شما می توانید به این سوالات با استفاده از مقالاتی که می نویسید پاسخ دهید.

چک لیست سئو درون سایت On-Page SEO Checklist

حالا وقت آن است که محتوای خود را با استفاده از تکنیک های سئو درون سایت بهینه سازی کنید.

1 - کلمه کلیدی را در آدرس صفحه قرار دهید.

آدرس صفحه یا URL شما به گوگل کمک می کند تا از محتوای صفحه شما آگاه شود.

برای همین است که توصیه می کنیم کلمه کلیدی خود را در URL قرار دهید.

برای مثال: کلمه کلیدی من "ترجمه مقالات سئو است"

بنابراین URL ایجاد کردم و آن کلمه کلیدی را در آن قرار دادم.

http://www.engpartner.com/translation-seo-articles/

خیلی ساده

2 - از URL های کوتاه استفاده کنید.

آدرس صفحات خود را تا جایی که می شود کوتاه نگهدارید.

چرا؟

تحقیق جدیدی بر روی 1 میلیون نتیجه جستجوی گوگل انجام گرفته که نشان می دهد URL های کوتاه در رتبه بهتری در گوگل قرار می گیرند.

 

3 - کلمه کلیدی خود را در ابتدای تگ عنوان قرار دهید.

همه می دانند که باید کلمه کلیدی خود را در تگ عنوان به کار برند.

اما خیلی از مردم نمی دانند که کلمه کلیدی را در کجای تگ عنوان باید بگذارند.

KEyword باید در ابتدای تگ عنوان قرار بگیرد.

به عنوان مثال : کلمه کلیدی اصلی من برای این پست SEO tools است.

 

همانطور که می بیند، تگ عنوان من با عبارت SEO Tools شروع می شود.

 

4 - کلمه کلیدی خود را در 150 لغت اول مقاله خود قرار دهید.

گوگل برای 150 لغت ابتدایی صفحات ارزش بیشتری قائل است.

بنابراین مطمئن شوید که Keyword در ابتدای مقاله آمده است.

برای مثال: برای پست SEO tools می توانید ببینید که من عبارت SEO tools را در همان ابتدا در محتوا استفاده کردم.

 

5 - کلمه کلیدی خود را در تگ های H1, H2, H3 استفاده کنید.

مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما در تگ های H1, H2, H3 استفاده شده است.

برای مثال:

احتمالا متوجه شده اید که عبارت SEO Checklist را در اولین Subheader این صفحه قرار داده ام.

 

این تغییر خیلی در رتبه بندی سایت شما در گوگل تاثیر ندارد، اما

وقتی که بحث بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مطرح می شود، هر اصلاح کوچکی می تواند کمک کننده باشد.

6 - عکس ها را بهینه کنید

عکس هایی که در محتوای خود استفاده می کنید، بسیار پر اهمیت هستند.

متاسفانه، گوگل در خواندن عکس ها بسیار بد عمل می کند.

پس برای اینکه به آن کمک کنیم تا محتوای عکس ما را بفهمد، Alt Tags را بهینه می کنیم.

(به عنوان پاداش: بهینه سازی عکس ها همچنین به شما کمک می کند تا رتبه بندی عکس های گوگل هم بالا بیایید)

روش به این صورت است:

ابتدا، وقتی که عکس را ذخیره می کنید، اسم آن را طوری انتخاب کنید که توصیفی از خود عکس باشد.

برای مثال: شما عکسی از مصاحبه کاری بر استخدام و ارائه رزومه انگلیسی خود گرفته اید.

باید نام عکس آن را ارائه رزومه انگلیسی.jpg بگذارید.

سپس وقتی که عکس را به صفحه خود اضافه می کنید، در بخش alt tag توضیحات اضافه را ارائه دهید.

 

7 - از مترادف ها و کلمات کلیدی LSI استفاده کنید.

قدیم تر های ، اینکه فقط کلمه کلیدی در صفحه خود پر کنید ، جواب میداد.

اما الان دیگر آن کارایی را ندارد.

امروز، گوگل باهوش است.

بنابراین به جای استفاده از همان کلمه کلیدی به تعداد 1000 بار، از مترادف ها و کلمات کلیدی LSI استفاده کنید.

برای مثال: اجازه بدهید که بگوییم شما می خواهید برای کلمه کلیدی "How to start a blog" رتبه بالای گوگل را بدست بیاورید.

بنابراین همان کلمه کلیدی را چند بار در صفحه خود بکار می برید و سپس مترادف های آن:

  • How to lunch a blog
  • Starting a blog
  • How to create a blog
  • How to setup a blog on Wordpress

خودتان بقیه مراحل را متوجه شدید.

مرحله بعد اضافه کردن چند کلمه کلیدی LSI است.

کلمات کلیدی LSI عباراتی هستند که با کلمه کلیدی اصلی محتوای شما همراه می شوند.

دسته ای از این کلمات را می توانید در این آدرس پیدا کنید.

 

سپس چندتا از این کلمات کلیدی LSI را به محتوای خود اضافه کنید. و کار در اینجا تمام می شود.

8 - از لینک های خارجی استفاده کنید

سعی کنید در هر متن و محتوایی که می نویسید، 5 تا 8 سایت اسم و رسم دار را استفاده کنید و به آنها لینک دهید.

برای مثال، در این مطلب تکنیک های سئو ، من به سایت های مطمئن مانند گوگل و ویکی پدیا لینک داده ام.

 

و آن لینک های به گوگل نشان می دهند که محتوای من رفرنس مناسب و مطمئنی دارد.

9 -از لینک های داخلی استفاده کنید.

این خیلی ساده است. 

هر وقتی که محتوای جدیدی منتشر می کنید، به 2 تا 5 صفحه معتبر داخلی لینک دهید.

نکته حرفه ای سئو: در لینک های داخلی Anchor تکست شما باید شامل کلمات کلیدی باشد.

برای مثال: در متن زیر ببینید که چطور با کلمه کلیدی On-Page SEO لینک به صفحات دیگر داده ام.

 

این به موتورهای جستجو می گوید که این صفحه ای که من لینک می کنم درباره On-Page SEO است.

 چک لیست سئو تکنیکال

Technical SEO می تواند رتبه بندی سایت شما را بهتر کند و یا بدتر کنید. خوشبختانه، برطرف کردن مشکلات تکنیکی SEO خیلی مشکل نیست. مخصوصا اگر مراحل زیر را دنبال کنید.

1 - ارورهای Crawl را شناسایی کنید.

Crawl Error یعنی گوگل در دیدن صفحات سایت شما دچار مشکل شده است.

و اگر ربات های گوگل نتوانند صفحات شما را ببینند، آن را رتبه بندی نمی کنند.

از طریق Google Search Console در بخش Crawl می توانید Crawl Errors را مشاهده کنید.

 

اگر متوجه شدید که گوگل در شناسایی یکی از مهمترین صفحات شما دچار مشکل شده است ( برای مثال robots.txt عنکبوت های موتور جستجو را بلاک کرده) باید آن را برطرف کنید.

2 - پیدا کنید که گوگل چطور صفحه شما را می بیند.

بعضی وقتها بازدیدکنندگان همه چیز را در صفحه شما می بینند...

اما گوگل نمی تواند.

دوباره:

اگر گوگل نتواند به طور کامل به صفحه شما دسترسی داشته باشد، آن را رتبه بندی نمی کند.

برای همین من توصیه می کنم که در Google Search Console از بخش Fetch and Render استفاده کنید.

برای اینکار مانند شکل زیر به آدرس مربوطه بروید.

 

و یک صفحه از سایت خود را در آن وارد کنید.

وقتی این کار را بکنید، صفحه سایت خود را از نظر گوگل می توانید ببینید.

 

خیلی کمک کننده خواهد بود.

3 - مطمئن شوید که سایت شما Mobile-Friendly است.

گوگل اخیرا یک Mobile-First Index راه اندازی کرده

یعنی

اگر سایت شما برای موبایل بهینه نشده باشد، به خوبی رتبه بندی نخواهد شد.

خوشبختانه، به راحتی می توانید مطلع شوید که سایت شما برای موبایل بهینه شده یا خیر. Google's Mobile Friendly Test

کافی است یک صفحه از سایت را در آدرس بالا قرار دهید و متوجه شوید که برای موبایل بهینه شده است یا خیر.

راهنمای آنالیز نهایی سایت از نظر سئو 2018

امروز میخواهم به شما نشان دهم که چطور ممیزی سئو سایت را به طور دقیق انجام دهید.

در واقع این همان روندی است که به من کمک کرد تا سال گذشته ترافیک سایتم را 74.8 درصد افزایش دهم.

و باید این را بگویم که این آموزش نیاز به کدنویسی و کارهای پیچیده تکنیکی ندارد. بنابراین اگر شما هم مثل من نمی خواهید درگیر مسائل کد زنی شوید، مطالب زیر را خواهید پسندید.

خب شروع کنیم:

قدم 1 – صفحات زامبی سایت خود را پیدا کنید و آنها را حذف کنید

سایت گوگل را باز کنید و عبارت زیر را در آن تایپ کنید.

Site:yourwebsite.com

Site: نام سایت خودتان

 

مانند شکل زیر.

این کار به شما نشان می دهد که گوگل چند صفحه ی سایت شما را ایندکس کرده است.

اگر تعداد صفحاتی که توسط گوگل ایندکس شده اند، بیش از انتظارات شماست، نگران نباشید، چون شما تنها نیستید.

در حقیقت ، اکثر سایت ها ، 50 درصد بیش از میزانی که باید ایندکس شود، صفحات ایندکس در گوگل دارند.

در اینجا به این نوع صفحات، پیج های زامبی یا Zombie Pages می گوییم.

از آنجا که این روش تست شده است، پاک کردن صفحات زامبی باعث می شود که ترافیک ارگانیک بالای نصیبتان شود و میزان بازدید سایت شما به طور چشمگیری افزایش یابد.

برای مثال، شان این کار را انجام داده و ترافیک سایت خود را تا 50 درصد افزایش داده است.

چرا پاک کردن صفحات زامبی به سئو کمک میکند؟

خب، گوگل در اینجا عنوان کرده است که سایت هایی را ترجیح می دهد که تعداد صفحات کم و با کیفیت داشته باشند.  

و وقتی که صفحات زامبی را پاک می کنید، شما به گوگل چیزی را می دهید که می خواهد.

نکته حرفه ای سئو: پاک کردن صفحات زامبی ، ادامه این آموزش ممیزی سئو را بسیار راحت تر می کند. صفحات کمتر برابر است با مشکلات کمتر.

با در نظر گرفتن موارد بالا، در ادامه انواع صفحات زامبی را می بینید:

صفحات آرشیو شده

دسته بندی و تگ صفحات (وردپرس)

صفحات نتایج جستجو

صفحات منتشر شده قدیمی

محتوای از پیش آماده شده یا Boilerplate content

محتوای کمتر است 50 لغت (به انگلیسی Thin Content)

حال می توانیم به قدم دوم بپردازیم.

قدم 2 – بررسی کنید که آیا سایت شما Mobile-Friendly هست یا خیر

سئو موبایل مهمتر از هر زمان دیگری است. 

چرا؟ 

چون 60 درصد جستجو های گوگل امروزه از طریق موبایل انجام می شوند. 

دوم، گوگل الگوریتم Mobile-First را به تازگی به راه انداخته است. 

این به آن معنی است که گوگل از این پس از ورژن موبایل سایت شما برای جستجوی موبایل و دسکتاپ استفاده می کند.

 

 

سوال این است: از کجا باید بفهمید که سایت شما Mobile-Friendly است؟

بهترین راه این است که از ابزار موبایل فرندلی یا سازگاری نسخه موبایل سایت گوگل استفاده کنید.

 

فقط کافی است که آدرس سایت خود را در این ابزار گوگل وارد کنید تا نتیجه سازگاری تم سایتتان با موبایل را متوجه شوید.

من این تست را روی سایت خودم English Partner انجام دادم و نتیجه این بود که بله سایت شما Mobile-Friendly است.

 

قدم سوم: اطمینان کسب کنید که گوگل یک ورژن از سایت شما را ایندکس کند

آیا می دانستید که امکان دارد که گوگل ورژن های متفاوت از سایت شما را ایندکس کند؟

بله درست است.

برای مثال در زیر چهار ورژن از یک سایت را می توانید ببینید:

http://yoursite.com

https://yoursite.com

http://www.yoursite.com

https://www.yoursite.com

به نظر من و شما ، این آدرس ها کاملا شبیه به هم هستند. اما برای گوگل این آدرس ها متفاوت هستند.

اگر این آدرس های سایت خود را ریدایرکت نکنید، گوگل هر کدام را مانند یک سایت مجزا در نظر میگیرد.

(اصلا خوب نیست)

خوشبختانه این امر قابل بررسی و درست کردن است.

کافی است که هر چهار فرمت را در مرورگر خود تایپ کنید.

باید تمام این آدرس های به یک سایت ختم شوند.

 

اگر آدرسی ریدایرکت نشد، نگران نباشید، کافی است از 301 redirect استفاده کنید.

همچنین در ادامه به قدم های دیگر در این رابطه اشاره خواهیم کرد،

لطفاً با ما همراه باشید . . . 

قدم 4 - سرعت سایت خود را افزایش دهید

چند سال قبل گوگل تایید کرد که سرعت لود شدن سایت، یکی از فاکتورهای رنکینگ است.

و اخیرا آپدیت جدیدی را ارائه کرده اند که مسئله سرعت لود سایت را مهم تر از گذشته کرده است.

 

در اینجا روش افزایش سریع سرعت سایت را می توانید بخوانید.

ابتدا، کد اچ تی ام ال سایت خود را تمیز کنید.

به راحتی می توانید با استفاده از Page Speed Insights مشکلات سایت خود را بیابید.

نکته حرفه ای سئو: فقط پیج اصلی سایت خود را بررسی نکنید. دو تا سه صفحه داخلی سایت خود را نیز بررسی کنید. صفحات بلاگ ، کتگوری های صفحات و غیره.

دوم، تست سرعت سایت انجام دهید.

این نوع تست در واقع صفحه ی شما را لود می کند و مشکلاتی که باعث کندی سایت شده را به شما اطلاع می دهد.

سوم، سایز عکس های سایت را کوچک کنید.

عکس های با کیفیت و حجم بالا، سرعت سایت شما را به شدت کاهش می دهند.

برای همین است که به شما توصیه می کنم حجم عکس های سایت خود را با استفاده از Kraken کمپرس کنید.

نکته حرفه ای سئو: اگر هاست ارزان برای سایت خود استفاده کنید، انتظار نداشته باشید که سرعت بالایی دریافت کنید.

قدم 5 - مشکلات ایندکس سایت را پیدا کنید و آنها را حل کنید.

حال نوبت به مرحله ای رسیده که صفحاتی که گوگل ایندکس نکرده را پیدا کنید.

برای این کار از سرویس گوگل کنسول بهره ببرید.

بخش گزارش "Index Coverage" ، صفحاتی که ایندکس نشده اند را به شما نشان می دهد.

 

برای اینکه سایت خود را بررسی کنید، یکی از ابزارهای رایگان سئو را به شما معرفی می کنم. Screaming Frog

Screaming Frog سایت شما را مانند گوگل پیمایش می کند و به شما اعلام می کند که به چه صفحاتی دسترسی نتوانسته داشته باشد.

 

 برای مثال: اگر صفحه ای را اشتباهی توسط robots.txt بلاک کرده باشید، و یا اگر پیج تگ noindex خورده باشد.

در سایت خودم ، چون نمی خواهم که گوگل هر کامنتی را ایندکس کند، تگ noindex در آن صفحه قرار می دهیم.

 

 قدم 6 - ترافیک ارگانیک سایت خود را بررسی کنید.

حالا وقت آن است که ببنید چقدر ترافیک ارگانیک Organic Traffic برای سایت خود دارید.

Organic Traffic یعنی ترافیک و بازدیدی که بدون تبلیغ و واسطه برای سایت بوجود می آید. در واقع ترافیک و بازدیدی که بواسطه سئو و محتوای مطالب برای سایت بوجود می آید را ترافیک ارگانیک می گویند.

برای بررسی این فاکتور ، به گوگل آنالیتیکس Google Analytics سر بزنید. و در بخش Acquisition یا اکتساب ، به منو All Traffic رفته و Channels را انتخاب کنید. 

بر روی گزینه Organic Search کلیک کنید.

 

همانطور که می بینید، می توانید در این بخش میزان دقیق تعداد افرادی که ماه گذشته از سایت شما بازدید کرده اند را مشاهده کنید.

 

سپس تاریخ را برای 6 تا 8 ماه گذشته تنظیم کنید. حال می توانید بررسی و آنالیز کنید که ترافیک شما روند صعودی داشته یا نزولی.

 

همانطور که می بینید، ترافیک سایت من به طور تدریجی در چند ماه گذشته در حال افزایش است.

حالا: اگر ترافیک ارگانیک شما بدون تغییر است، یا در حال کاهش، اصلا نگران نباشید.

هدف این مرحله فقط این است که تشخیص دهید در چه جایی قرار گرفته اید.

اصل کار زمانی شروع می شود که شما آنالیز سایت را انجام داده اید و وضع موجود را شناسایی کرده‌اید.

قدم 7 : بهبود و بهینه سازی سئو درون صفحه ای یا On-Page SEO

بحث On-Page SEO خیلی گسترده است.

 

احتمالا آنقدری وقت ندارید که تک تک صفحات وب سایت خود را بهینه کنید.

خوشبختانه، مجبور هم نیستید.

در عوض کارهای زیر را باید انجام دهید:

5 تا از مهمترین صفحات وب سایت خود را شناسایی کنید.

این صفحات می توانند مشخصات زیر را داشته باشند:

برای مثال:

اخیرا مقاله ای را در رابطه با راهنمای استفاده از BuzzSumo منتشر کردم.

گذشته از موارد اولیه (شامل مواردی مثل آوردن کلمه کلیدی در عنوان صفحه)، من کار زیادی برای بهینه سازی این صفحه نکردم. 

و چون که با کلمه کلیدی مورد نظر در صفحه اول گوگل بود ...

 شانس خوبی برای رفتن به بین پنج صفحه اول جستجو را داشت.

حال:

اگر زمان شما کم است و نمی توانید وقت زیادی را صرف بهینه سازی صفحه مورد نظر کنید، بر روی پنج استراتژی زیر تمرکز کنید:

کلمه کلیدی مورد نظر را در عنوان متن بیاورید

کلمه کلیدی مورد نظر را در بین 100 کلمه ی ابتدایی متن بیاورید.

پنج لینک خارجی به صفحه خود اضافه کنید

پنج لینک داخلی به صفحه و متن خود اضافه کنید

از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید.

زمانی که این استراتژی ها را رعایت کردید و به انجام رساندید، وقت آن است که به گام هشتم برویم.

قدم 8 : ردیابی رتبه کلمه کلیدی ایجاد کنید

حال وقت آن است که شروع به ردیابی رتبه کلمه کلیدی در SERP انجام دهید.

در حال حاضر میلیون ها ابزار ردیابی رتبه وجود دارند. اما برای من ، بهترین آنها SEMrush است.

چرا؟

SEMRUSH عالیست چون فقط ردیابی کلمات کلیدی را انجام نمی دهد. (اگرچه که این کار را انجام میدهد)

 

چیزی که در رابطه با SEMrush جالب است این است که به طور اتوماتیک ، کلمات کلیدی که شما در رتبه بندی آن حضور دارید را پیدا می کند.

واقعا عالیست.

قدم 9 : بک لینک یا لینک های ورودی خود را آنالیز کنید.

هیچ شکی در آن نیست.

بک لینک ها هنوز هم خیلی مهم هستند.

در واقع، مطالعه ما بر روی 1 میلیون جستجو نشان می دهد که بک لینک ها موثرترین فاکتور رنکینک و رتبه بندی گوگل هستند.

حال زمان آن است که بک لینک پروفایل خود را آنالیز کنید.

به این صورت:

ابتدا، آدرس صفحه اول سایت خود را در یک ابزار بررسی بک لینک وارد کنید.

(من از Ahref برای این مرحله استفاده می کنم. اما شما می توانید از Majestic SEO یا MoZ استفاده کنید)

و گزارشی از لینک های ورودی به سایت خود دریافت کنید.

 

سپس دامین های ارجاع کننده و صلاحیت دامین ها را بررسی کنید.

دامین های ارجاع دهنده = تعداد سایت هایی که به شما بک لینک می دهند.

 

از اینکه این عدد خیلی بالاست نگران نباشید. فعلا در حال بررسی این هستید که ببینید کجا قرار دارید و وضعیت فعلی شما چیست. در واقع در حال Benchmarking هستید.

فاکتور دیگر که باید مدنظر داشته باشید، صلاحیت دامین یا Domain Authority است.

 

هر ابزاری نام خود را برای صلاحیت دامین یا Domain Authority دارد.

برای مثال Ahref به آن Domain Rating می گوید.

اما همه آنها به یک چیز اشاره می کنند.

صلاحیت دامنه به شما می گوید که سایت شما چقدر صلاحیت دارد. این عدد از ترکیب کیفیت و کمیت بک لینک های شما می آید.

در پایان، به لینک های مخرب و سمی نگاه کنید.

برای این کار، به کلمات که با آنها لینک شده اید نگاه کنید.

 

خوشبختانه در مورد من کلمات Backlinko و Backlinqo.com در لینک ها وجود دارد و اگر برای شما هم همین است، پس اوضاع خوب است.

 

اما اگر متوجه شدید که کلمات کلیدی ارجاع شده (مانند SEO blog یا SEO Training company) هستند، این نشان می دهد که لینک های مخرب و سمی دریافت می کنید.

در زیر مثال لینک اسپم و مخرب به سایتی را مشاهده می کنید.

 

اکثرا بک لینک های شما باید از سایت های واقعی ارجاع شوند.

برای مثال می توانید ببینید که اکثر لینک های من از بلاگ و سایت های جدیدی می آیند که در رابطه با سئو و دیجیتال مارکتینگ می نویسند.

(که خوب است)

اما اگر دیدید که لینک ها از سایت های مخرب می آیند ، می توانید آنها را Disavow کنید.

نکته ی حرفه ای سئو: لینک های مخرب و اسپم بخشی طبیعی از دنیای لینک ها هستند. برای همین اگر لینک مخربی دریافت کردید، نگران و پریشان نشوید.

قدم 10 - لینک های خراب را تعمیر کنید.

 چند سال قبل گوگل گفت که حواسش به لینک های خراب و شکسته است.

 

در این گزارش گوگل عنوان کرد که ، لینک های خراب برای تجربه کاربر مناسب نیستند که در نهایت می تواند به کیفیت سئو آسیب بزند.

برای همین در اینجا روش تعمیر کردن لینک های خراب را آموزش می دهم.

ابتدا، صفحات ایراد داری که گوگل نمی تواند ایندکس کند را در سایت خود پیدا کنید.

اطلاعات صفحات ایندکس نشده توسط گوگل را می توانید در گوگل کنسول Index Report پیدا کنید.

 

اگر صفحات سایت شما ایندکس نشده باشد، ارور Google 404 مانند شکل زیر دریافت می کنید.

 

برخی مواقع شما به دلیل مشخصی صفحه ای را پاک کرده اید (برای مثال صفحات زامبی زیادی را پاک کرده اید)

اگر اینطور باشد، نیازی نیست که کار دیگری انجام دهید. گوگل در نهایت گزارش کردن این صفحات از بین رفته به عنوان مشکل را متوقف می کند.

اما اگر گوگل نتواند به صفحه ای برسد که شما می خواهید در رنکینگ باشد، این یک مشکل خواهد بود.

مرحله بعد، ابزاری را پیدا کنید که لینک های داخلی و خارجی خراب شده را پیدا کند.

می توانید برای این کار از Ahrefs استفاده کنید.

یا یک ابزار رایگان مانند Broken Link Check

هر دوی این ابزارهای کار می کنند.

قدم 11 - آنالیز و تجزیه و تحلیل رقبا (به انگلیسی Competitor Analysis)

حالا وقت آن است که جاسوسی رقبای خود را انجام دهید. 

این کار را به این صورت انجام دهید.

ابتدا، بهترین کلمات کلیدی رقیب خود را پیدا کنید.

این کار را با استفاده از SEMRush می توانید به راحتی انجام دهید.

 

نیازی به گفتن ندارد که این کار کلمات کلیدی عالی را برای شما مشخص می کند.

سپس، صفحاتی که برای آن کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل هستند را پیدا کنید.

بعد ، مشخص کنید که همه ی آن صفحات چه نقاط مشترکی دارند. از این طریق، می توانید بفهمید که چه نوع محتوایی در این محدوده بهتر جواب می دهد.

برای مثال، اگر به چند صفحه با رنک بالای سایت من نگاه کنید، متوجه می شوید که محتوای من:

بیش از 3000 هزار لغت دارد

دارای تصاویر ساخته شده است.

به تحقیقات ، اطلاعات و جملات گوگل اشاره دارد.

بیش از حد پیچیده و علمی نیست.

در آخر، باید بررسی کنید که چه کسی به آن صفحات لینک می دهد.

برای این کار، یک آدرس سایت را در Ahref وارد کنید.

 

و به لینک هایی که به آن آدرس ارجاع داده اند نگاه کنید.

 

این به شما می گوید که اینفلوئنسرهای بازار بکر شما کیست. از این طریق شما می توانید به ایجاد رابطه با آنها اقدام کنید.

قدم 12 - محتوای سایت خود را 10 برابر بهتر کنید.

به قدم شماره 7 دقت کنید، که شما 5 صفحه مهم سایت خود را با رعایت اصول سئو بهینه کردید.

حال وقت آن است که محتوای خود را 10 برابر بهتر کنید.

چرا؟

جواب ساده است.

برای اینکه در سال 2018 بتوانید در رنکینگ باشید، محتوای شما باید واقعا عالی باشد.

با در نظر گرفتن این مورد، در ادامه روش بهبود محتوای سایت خود را می خوانید:

1 - معرفی خیلی کوتاه

هیچ کس نمی خواهد متون طولانی را در بخش معرفی صفحه بخواند. مانند شکل زیر: 

 

در عوض، متن معرفی صفحه خود را کوتاه و شیرین کنید:

 

2 - پاراگراف های خیلی کوتاه بنویسید.

مردم، در فضای آنلاین نمی خوانند، بلکه نگاه سرسری می کنند و یا به عبارتی Skim می کنند.

و نوشتن پاراگراف های کوتاه به سرسری خوان ها کمک می کند تا بهتر متوجه مطالب شما شوند.

 

3 - سعی کنید Subhead زیادی در نوشته های خود داشته باشید.

داشتن Subhead به متن شما کمک می کند تا راحت تر قابل هضم باشد.

 

از Subhead ها به وفور در محتوای خود استفاده کنید.

4 - از عکس ، فیلم و تصاویر در محتوای خود استفاده کنید.

چند رسانه ای بودن محتوای شما را بسیار جذاب تر می کند.

(همچنین، محتوای تصویری به مردم کمک می کند تا راحتتر متوجه مطالب شوند)

برای مثال، در این پست چک لیست سئو، من از تصاویر بسیار زیادی استفاده کردم.

 

و به دلیل اینکه محتوای من برای خواندن راحت و آسان است، میانگین زمانی که بازدید کننده ها بر روی صفحات من می گذارند، 5:08 دقیقه است.

 

قدم 13 - سایت خود را برای سیگنال های UX بهینه کنید.

RankBrain الگوریتم جدید AI گوگل است.

برخلاف الگوریتم های گذشته، RankBrain نحوه تبادل کاربران با سایت شما را اندازه گیری میکند.

این به این معناست که:

امروزه برای بدست آوردن رتبه بهتر در گوگل، نیاز دارید که سایت خود را برای سیگنال های UX بهینه کنید.

به بیان دیگر، محتوای شما باید کاربر را راضی و خشنود کند.

اگر این بهینه سازی را انجام دهید، گوگل رتبه شما را به شدت ارتقا می دهد.

برای مثال:

مدتی پیش متوجه شدم که این صفحه سایتم رنک خوبی در گوگل ندارد.

و وقتی که به محتوای خود نگاه کردم، متوجه شدم که چرا ...

محتوای من به بازدید کننده ها چیزی را نمی داد که که می خواستند "کمپین سئو"

همچنین پست من اسکرین شات های قدیمی زیادی داشت.

خلاصه: چون که محتوای من برای UX Signal بهینه نشده بود، گوگل آن را دفن کرد.

بنابراین من تصمیم گرفتم که محتوای قدیم را اورهال کنم.

به طور مشخص من،

مطالعه موردی را با یک راهنمای گام به گام تغییر دادم

نکته های کاربردی بیشتری را برای مبتدی ها و دانشجویان سئو ایجاد کردم.

از صنایع مختلف مثال های زیادی را اضافه کردم.

و بسیاری کار دیگر

در آخر، یک محتوای عالی برای کسانی داشتم که کلمه "کمپین سئو" را جستجو می کردند.

 

به دلیل اینکه محتوای من برای رضایت کاربران ایجاد شده بود، صفحه من به سرعت از رنک 15 به رتبه 4 در گوگل صعود پیدا کرد.

و اخیرا به رتبه یک گوگل رسیده است. خیلی حال میده!

 

 قدم 14 - معماری سایت خود را ساده کنید

معماری سایت بحث ساده ای است.

یعنی چطور صفحات شما سازماندهی شده اند.

آنطور که مشخص است، معماری سایت شما برای سئو بسیار مهم است.

چرا؟

به دو دلیل:

یک، معماری سایت برای موتورهای جستجو کمک می کند تا تمام صفحات شما را پیدا و سپس ایندکس کند.

وقتی که معماری سایت شما خیلی شلوغ و درهم باشد، گوگل برای پیدا کردن صفحات به مشکل بر می خورد.

 

اما وقتی معماری سایت شما صفحات را به هم مرتبط کند، گوگل به راحتی می تواند آن صفحات را پیدا کرده و ایندکس کند.

 

دوم: معماری به گوگل می گویدکه کدام صفحات بر روی سایت مهمترین هستند.

در کل، هرچه صفحه به پیج اصلی نزدیک تر باشد، مهمتر خواهد بود.

سوال اینجاست:

معماری سایت شما باید چطور باشد؟

در ابتدا هم گفتم که نمی خواهم این متن خیلی تکنیکی و پیچیده باشد، برای همین به زبان ساده می گویم.

شکل سایت شما نباید مثل زیر باشد:

 

بلکه باید مثل شکل زیر باشد:

 

خیلی فلت و ساده.

یا یک حالت دیگر بیان این مطلب این است. در کل نباید برای رسیدن از صفحه اصلی به پیج مورد نظر، بیش از سه کلیک حرکت کرد.

 

در برخی موارد، نیاز به یک توسعه دهنده و برنامه نویس دارید تا ناوبری سایت شما را به طور کامل اورهال کند.

اما خودتان می توانید چند لینک درونی ایجاد کنید تا به صفحات دیگر راه داشته باشند.

تا جایی که کاربران بتوانند با سه کلیک به صفحه مورد نظر برسند، شما مشکلی نخواهید داشت.

یک وبلاگ تنها یک بلاگ نیست ، یک تجارت است

یک وبلاگ تنها یک بلاگ نیست ، یک تجارت است

این مطلب ترجمه نوشته اخیر نیل پتل ( نابغه دیجیتال مارکتینگ و سئو ) است.

وقتی که اولین وبلاگ خود را در سال 2005 راه انداختم ، یک پستی در تاریخ 4 جولای همان سال نوشتم که الان موجود نیست چون واقعا افتضاح بود!

عنوان پست بود "برنده شدن در جنگ بازاریابی موتورهای جستجو"

طول آن مطلب 412 لغت بود، و هیچ عکس و لینک خارجی در آن بکار نرفته بود. واقعا مطلب بیخودی بود و هیچ چیزی را آموزش نمی داد.

اما می دونید چی شد، در آن زمان، همان پست مسخره ، خیلی هم محبوب بود!

در آن زمان تعداد زیادی وبلاگ وجود نداشت که من بخواهم با آنها رقابت کنم. در حال حاضر بیش از 440 میلیون وبلاگ وجود دارند که در سال 2011 این عدد چیزی حدود 173 میلیون بود. در سال 2005 فضای نت خیلی کوچک بود و تعداد کل وب سایت ها 64 میلیون بود.

به بیان دیگر، اولین پست وبلاگ من خیلی خوب بود چون چیزی شبیه آن نبود. مردم فقط خوشحال بودند که چیزی را در فضای آنلاین بخوانند، حتی اگر مطلب واقعا چیزی برای گفتن نداشت.

اما با گذشت سالیان، وبلاگ نویسی تغییر کرده است. چیزی که در سال 2005 به عنوان وبلاگ شناخته می شد، امروزه تغییر کرده است.

وبلاگ در گذشته چطور بود

وبلاگ در گذشته جایی بود که شما اطلاعات شخصی را با جهان به اشتراک می گذاشتی. از عکس مکان های دیدنی که سفر کرده اید گرفته تا نوشتن در مورد غذایی که خورده اید. حتی بعضی افراد در مورد زندگی خصوصی خود نیز می نوشتند.

در سال 2005، شبکه های اجتماعی مشهور نبودند. فیس بوک در سال 2004 به راه افتاد، اما چیزی شبیه الان نبود. سایت هایی مانند MySpace تمرکز اصلی شان موزیک بود.

همچنان که شبکه های اجتماعی متحول شدند، مردم فهمیدند که اشتراک مطالب شخصی در فضای فیسبوک و اینستاگرام راحتتر از نوشتن یک وبلاگ کامل است.

بیش از 250 میلیون نفر روزانه کارهای شخصی خود را در اینستاگرام به اشتراک می گذارند. کافیست برای چند ثانیه به موبایل خود نگاه کنید. به همین سادگی!

اینطور به قضیه نگاه کنید، اگر روزی می خواستی دوست خود را از احوال خود باخبر کنی، راحتتر بود که چند عکس جدید در فیسبوک بگذاری یا یک پست وبلاگ بنویسی؟

البته که آپلود چند عکس در فیسبوک راحتتر است. برای همین است که فیسبوک انقدر محبوب است. 
به همین دلیل، مردم تمرکز خود را بر روی اینستاگرام ، فیسبوک ، توئیتر ، لینکدین و اسنپ چت گذاشتند تا اینکه به وبلاگ نویسی بپردازند.

خب چرا مردم هنوز وبلاگ تولید می کنند؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا بلاگ ها در حال محبوب تر شدن هستند. همانطور که در بالا اشاره کردم، امروزه بیش از 400 هزار وبلاگ در جهان وجود دارند.

مهمترین دلیل افزایش محبوبیت بلاگ ها این است که شما مصرف کننده نهایی هستید و از محتوای بلاگ ها استفاده می کنید.

فقط در ایالات متحده ، 42.23 درصد مردم از سن 18 تا 49 ، مشغول خواندن وبلاگ هستند.

و چون مردم می خواهند که بلاگ بخوانند، گوگل چاره ای ندارد تا آنها را رتبه بندی کند. 
میانگین کلمات موجود در پست هایی که در صفحه اول گوگل هستند، 1890 لغت است.

دلایل بسیار دیگری نیز وجود دارد که شما را ترغیب به ساخت بلاگ کند، اما این را از کسی بشنوید که 13 سال است هر هفته یک پست وبلاگ منتشر می کند، عمده دلایل وبلاگ نویسی ، موارد زیر هستند:

1 – شما می توانید تراکم بازدید مطلب خود را کنترل کنید – شبکه های اجتماعی ، به نوعی شما را محدود می کنند که چه میزان افراد مطالب شما را ببینند. اما از طریق بلاگ ، شما کنترل بیشتری بر روی افزایش بازدیدکنندگان خود دارید. می توانید ایمیل بازدیدکنندگان را جمع آوری کنید، تا آنها را به خواندن مطلب جدید دعوت کنید. یا می توانید از طریق الگوریتم های سئو ، رنک سایت خود را بالا ببرید. در کل، ایجاد ترافیک برای وبلاگ ساده تر از ایجاد ترافیک برای شبکه های اجتماعی است، چرا که بیش از یک منبع افزایش ترافیک وجود دارد.

2 – آگهی های پولی گران هستند. میزان درآمد گوگل از Ad های خود در سال 2005، 6 میلیارد دلار بود و در سال 2017 به 95 میلیارد دلار رسیده است. با افزایش روزانه نرخ آگهی ، به عنوان یک بیزنس اینترنتی ، راهی ندارید به جز یافتن کانال های دیگر افزایش ترافیک. وبلاگ یکی از بهترین انتخاب هاست، چراکه موتور جستجوی گوگل عاشق محتوای متنی است. کافیست به ویکی پدیا نگاهی بیاندازید. Wikipedia در صفحه اول اکثرا کلمات جستجو شده در گوگل است و میزان بازدید آن در ماه به 5.4 میلیارد رسیده است.

3 – بازاریابی رویکری همه جانبه اتخاذ کرده است. در حال حاضر میزان وبسایت های ثبت شده در فضای نت به 1.966.926.408 رسیده است. در سال 2005 این عدد فقط 64.780.617 تا بود. این نشان از افزایش 2.7 درصدی است. این نشان می دهد که بیزنس شما در فضای آنلاین در شرایط رقابتی تری قرار دارد. چرا شخصی باید شما را به جای رقیبتان انتخاب کند؟ خب، برندینگ نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. اگر مشتری صدا یا تصویر شما را 7 بار ببیند، احتمال بیشتری دارد که از شما خرید کند. وبلاگ یکی از آن هفتگانه را بوجود می آورد.

یک وبلاگ تنها یک بلاگ نیست ، یک تجارت است

از آنجاییکه سایت های بیشتری در فضای آنلاین هستند، سئو رقابتی تر شده است. افراد بیشتری از گوگل استفاده می کنند، و همگی عبارت های محبوب را جستجو می کنند.

به عنوان مثال اگر کلمه کلیدی " آموزش سریع مکالمه انگلیسی" را جستجو کنید، بالغ بر 2 میلیون و دویست هزار سایت در گوگل لیست می شوند.

همینطور که افراد بیشتری در فضای آنلاین به جستجو می پردازند، اینطور نیست که کلمات کلیدی جدید ایجاد شوند، بلکه کلمات محبوب گذشته ، محبوب تر می شوند.

به خاطر همین است که کشاندن افراد به سایت خود سخت تر شده است، چراکه شرکت های رقیب تلاششان بیشتر شده است.

همانطور که سئو رقابتی تر شده است، شما انتخابی ندارید، به جز اینکه به آن به چشم یک بیزنس و تجارت نگاه کنید. ایجاد محتوا نیاز به زمان و پول دارد. تبلیغ محتوا نیازمند پول و زمان است. زمانی که آن بازدید کننده ها را به دست آوردید، زمان و پول بیشتری می برد تا آن بازدید کننده ها را به مشتری تبدیل کنید.

به بیان دیگر ، چونکه سئو خیلی رقابتی شده است، هزینه بیشتری باید صرف آن شود.

از سه وب سایتی که دارم یعنی آموزش زبان انگلیسی ، فروشگاه فشن و استایل و فروش لوازم خانگی ،سایت English Partner است که به جذب بیشتر مخاطب می پردازد. چون زمان بیشتری برای ایجاد مطلب و محتوا برای آن صرف می کنم.

نتیجه :

من شما را به ایجاد وبلاگ و وبلاگ نویسی ترغیب نمی کنم. اما معتقدم که اکثر شرکت ها باید یک بلاگ داشته باشند. و اگر شما ندارید، همین الان دست به کار شوید.

بلاک تنها راهی است که می تواند شما را در رنک گوگل بالا بیاورد و ترافیک بیشتری برای شما ایجاد کند. بدون اینکه هزینه تبلیغات گوگل بپردازید.

اگر می خواهید که وبلاگ نویسی را شروع کنید، بدانید که وبلاگ دیگر یک بلاگ نیست، بلکه باید مانند بیزنس با آن رفتار کنید. اگر این قصد را ندارید، بهتر است بلاگ نویسی را شروع نکنید.

در اینجا 3 گام برای شروع بهتر وبلاگ نویسی به شما می گویم:

1 – تمرکز بر روی محتوای عالی و به طور ثابت داشته باشید

نباید نوشتن شما به یک یا دو مطلب عالی ختم شود. باید به طور مداوم عالی باشید. بازار خیلی رقابتی شده است، دیگر نمی توانید مانند سال 2005 من، پست 400 لغتی بنویسید. الان دیگری بازاری وجود ندارد که رقابتی نباشد، پس باید محتوای عالی تولید کنید. اگر زمان برای نوشتن ندارید، یک متخصص تولید محتوااستخدام کنید.

2 – محتوای خود را ترویج دهید

بعد از اینکه محتوای خود را نوشتید، باید آن را ترویج دهید. ترویج محتوا آسان نیست اما در مطلب دیگری در 4 مرحله آن را به شما توضیح خواهم داد. کافی است آن موارد را رعایت کنید.

3 – کسب درآمد را در مرحله آخر دنبال کنید.

بسیاری از وبلاگ نویسان درگیر درآمد زایی و کسب درآمد هستند. آنها فکر می کنند که با افزایش بازدید کننده، درآمدشان نیز باید افزایش پیدا کند. اما گارانتی برای این مسئله وجود ندارد. روش هایی وجود دارد که می توان بازدید کننده را به مشتری بالقوه و سپس به خریدار تبدیل کرد.

حال نظرتان در مورد وبلاگ نویسی چیست؟ آیا می خواهید که با جدید آن را دنبال کنید؟

 

یک اقدام ضد سئو : بیش از حد پر کردن متن با کلمات کلیدی

یک اقدام ضد سئو : بیش از حد پر کردن متن با کلمات کلیدی

 

اولین نکته ای که هر سئو SEO کار با آن آشنا می‌شود، پیدا کردن کلمات کلیدی و قرار دادن آنها در متن محتوای سایت می باشد.

اما برخی افراد با زیاده روی و استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (به انگلیسی Keyword Stuffing) ، بیشتر به سایت خود ضربه می زنند تا آنکه بتوانند کمک کنند.

آنالیز کلمات کلیدی برای بهینه سازی محتوا ، اقدامی کلیدی است چرا که موتورهای جستجو طوری طراحی شده اند که کلمات کلیدی را به عنوان ورودی دریافت کنند و نتایج مربوط را به بازدیدکنندگان نشان دهند.

چرا افزودن بیش از حد کلمات کلیدی در متن مخرب است؟

کار موتورهای جستجو ارتباط بین مخاطب و بهترین محتوای وب سایت است و برای این مهم از الگوریتم های پیشرفته استفاده می‌کنند. اگر محتوا به منظور استفاده مخاطب انسانی نوشته نشده باشد (برای گول زدن موتور جستجو نوشته شده باشد) ، الگوریتم های جستجو این محتوا را به عنوان اسپم شناسایی کرده و از نتایج جستجو حذف می کنند.

Keyword stuffing یکی از تکنیک های کلاه سیاه Black hat است که بر ضد سئو عمل می کند.

از کجا بدانیم که در حال انجام Keyword Stuffing هستیم؟

در بحث بهینه سازی محتوا ، مفهومی وجود دارد به عنوان چگالی کلمه کلیدی یا Keyword density. به عنوان مثال اگر محتوای شما 450 کلمه است، کلمه کلیدی در متن باید حداکثر 5 بار به کار برده شده باشد.

اگر از وردپرس استفاده می کنید، افزونه یوست Yoast به شما می گوید که چگالی کلمه کلیدی در حد معقول است یا فراتر از میزان استاندارد.

مثال Keyword Stuffing : اگر قرار است صفحه ای را بهینه سازی کنید که برای فروش لوازم خانگی و جاروبرقی مورد استفاده قرار بگیرد، و کلمه کلیدی مورد نظر شما "خرید ارزان جاروبرقی" است، نباید در هر خط متن ، عبارت "خرید ارزان جاروبرقی" را وارد کنید. به عنوان مثال یک پاراگراف بد را ببیند:

" اگر خرید ارزان جاروبرقی را مد نظر دارید، با مراجعه به سایت لوازم خانگی، می توانید خرید ارزان جاروبرقی را انجام دهید. خرید ارزان جاروبرقی برای هر خانواده ای ضروری است و اکثر زوج های جوان به دنبال خرید ارزان جاروبرقی هستند. راستی یادم نبود، آیا به خرید ارزان جاروبرقی اشاره کردم؟!"

مثال خوب:

"مصرف کنندگان جاروبرقی در ایران دو دسته هستند. یک گروه به دنبال کیفیت هستند و به قیمت اهمیت نمی دهند. به عنوان مثال، هنگامی که این افراد به فروشگاه لوازم خانگی مراجعه می کنند، قبل از قیمت از کارایی ، گارانتی و کیفیت محصول می پرسند. اما دسته دوم، قبل از هر چیزی به دنبال قیمت ارزان هستند. آنها وقتی که به فروشگاه مراجعه و یا در سایت های فروش لوازم خانگی جستجو می کنند به دنبال خرید ارزان جاروبرقی هستند. "

دقت داشته باشید که چگالی کلمات کلیدی باید 2% یا کمتر باشد. یعنی تعداد کلمات کلیدی ظاهر شده در متن تقسیم بر تمام کلمات متن ضربدر صد.

bestwebsite

seo-in-2019

تجربه در طراحی وب سایت

تمرکز بر سئو محلی

سئو سایت

سایت سازان برتر

طراحی سایت

ᴍɪʟᴀᴅ ʏᴇɢᴀɴᴇʜ ᴄʜᴀɴᴢᴀɢʜ
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.